Inhoud
Get your priorities straight and act accordingly! We kunnen er niet hard genoeg op hameren. Je why, je purpose, je reden van bestaan hoort herkenbaar te zijn in alles wat je communiceert. Je content dus. Hoe je dat aanpakt? Dat lees je hier.
Wat doet een contentstrateeg?
Een contentstrateeg produceert content terwijl hij jouw identiteit bewaakt en kijkt naar de resultaten van de communicatieacties met behulp van data om het de volgende keer beter te doen. En net bij dat beter doen zien we dat originaliteit wint van eenheidsworst. Merken moeten zichzelf meer laten zien op een eerlijke en originele manier. Noodzakelijk als je geld in het laatje wilt, de Payconiq betalingen de pan uit zien rijzen en top of mind te blijven van je doelgroep.
Talk the talk and…
We hebben collectief nood aan eerlijke, betrokken ondernemingen who talk the talk and walk the walk. Mensen zien door valse reclameboodschappen en loze beloften. Je doelpubliek is kritischer dan ooit. Voorbeeldje? Maak jij als groot kledingmerk een groene lijn in bamboe; maar wordt de kleding nog gemaakt in sweatshops? Verwacht dan geen Sustainable award of the year of nieuwe doelgroepen aan te trekken. Vertrouwen is meer dan ooit belangrijk in een wereld waar dat vaak moeilijk te vinden is. En ja, dat betekent misschien inboeten op productiekosten, maar je merk zal een langer leven beschoren zijn, dat staat vast. Vertrouwen win je op veel vlakken. Kennen je klanten jou nog niet zo goed, begin dan methet aanbieden van een achteraf betaalmogelijkheid zoals AfterPay by Riverty, zodat jouw klanten eerst kunnen zien en dan betalen. Maar ook door te doen waarvoor je staat. Want ‘groen’ dat ben je over de hele lijn en niet occasioneel om mee te surfen op de trend, laat dat duidelijk zijn.
Greenwashing : een big no no!
Greenwashing is al langer een ding, maar wordt nu ook echt benoemd en lijkt meer en meer uit te monden in reputatieschade. Terecht? Natuurlijk! Als onderneming heb je een bepaalde verantwoordelijkheid in onze maatschappij. Wil jij alleen blindelings uit elke opportuniteit winst slaan? Dan zal je dat als nieuw merk nog moeilijk verkocht krijgen onder de noemer ‘groen’.
Duurzaam succes
Hét meest onderschatte medium van deze tijd? De nieuwsbrief. Een kanaal waar jij de controle over hebt. Ja, SEA en Social Ads zijn effectief, maar strekken ze er om god weet welke reden bij Zuckerberg de stekker uit, dan hang je. Conclusie? Investeren in een duurzame contentstrategie op eigen kanalen zijn een must voor succes op lange termijn.